Cuma, Aralık 13, 2013

tanıştırayım....

genel bir bakış açısı olması için, bu kareyi tercih ettim...
lütfen genel olarak bakınız.


bir de üçüne biraz daha yaklaşarak bakınız..
kadehe konulmuş meyve deyip geçebilirsiniz ama ...
demeyin.
bu üzümün ne işi var burada diye sorun ? ben de anlatayım...
aralık ayının 13 ü olmuş bütün bağlar bozulmuş hatta sirke,şarap, şıra olmuş...
ama bunlar dalın da...evet dalın da...
 tüm üzümler olgunlaşırken, asmanın bir dalında
 yeni bir salkım oldu ağustos ayı ortalarında... merakla izledim akıbetini
ve aralık ortasında asma yaprakları sararıp kurumuşken 
ben bu salkımı dalından topladım.


altın çilek,  aslın bir çoğu hala yeşil, ben sadece sararanları topladım.
tül gibi oluyor üzerindeki kapsülü.
altın çilek ne zaman meyve verir inanın hiç bilmiyorum, 
yani bu meyveler zamanlı mı, yoksa üzümler gibi ezberbozan mı bilemedim.


"turunçgiller ailesinin küçük mücevheri"
kumkuat 
aynı zaman da, en çok sevdiğim...
kabuğundaki şekerli ekşi tadına bayılırım.
sanırım bahçe de zamanın da olan tek meyve kumkuat...


ezberbozan , asi üzüme gelince,
rengi, boyutu çok iyi ama tadı ekşice,
sanırım meyveleri tatlandıran bol güneş...
yani bence, mevsiminde olanlar tatlı oluyor.


bahçe de bunlar olurken...
yurdun büyük bölümü kar altın da...

2 yorum:

  1. güzel,paylaştığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. asıl ben bakıp gördüğün için teşekkür ederim...ziyaretin beni sevindirdi.

    YanıtlaSil