Çarşamba, Aralık 18, 2013

tütün kutusu hazinesi...

nihayet yılbaşı ağacımı süslemeye karar verdim, süslerin bulunduğu kutuyu ortaya çıkarıp,
bu yaz annemden gelen, bence evin en değerli hazinelerinden biri olan ,
dikiş kutusunu da önüme aldım, bakalım içinden neler çıkacak merakıyla. 
dikiş kutusunun kendisi ayrı bir postu hak ediyor. ileride kendisi ile tanışacaksınız. 
içinden çıkan düğme kutusunu açtım , düğmeleri kullanabileceğimi düşündüm. 
ve düğme kutusu ile işe başladım. bu bir tütün kutusu oldukça eski.
 kutunun hikayesi yok, çünkü eve nasıl geldi hatırlayan yok.
kutudan düğmeleri çıkarınca içine geçen yıl kendi ellerimle yaptığım kumaş süsleri koydum... 


düğmeleri kavanozun dibine yerleştirmek için kullandım, bazı düğmeler kar tanesi gibiydi. 
diğer malzemeler doğadan, fıstık çamı dalları, 
ateş dikeni çiçekleri yada meyveleri ne denirse.
kavanoz süsleniverdi, bu kadar güzel doğal malzeme olunca güzelde oldu.
sonra evde koyacak yer aramaya başladım.


tahta makaralar, dantel parçaları ve kar şekilli düğmeler,
dikiş kutusu hazinemden çıkanlar.


şu yılbaşı süsleri çok güzel oluyor, sihirli mi acaba bir şeyler...


en uygun köşe, babaannemden kalan koltuğun yanı gibi geldi bana.
ben bu koltuklarla büyüdüm 50 yıl oldu, benden öncesi de var, 
koltuklar sanırım 60-65 yaşındalar. 
döşemeleri de yıllar içinde bir çok kez değişti.

Datça' da ki hayatım ve evim aslın da geçmişe ve aileye ait irili- ufaklı eşyanın toplandığı yer oldu...
antika eşyalardan pek anlamam ama ailenin izleri ve anıları olması çok hoşuma gidiyor.
çocukluğum da, bu ahşap kollu berjerlerin tepesinde çok zıplamıştım.


5 yorum:

  1. ne güssel olmuş,ben de buna benzer bişi yaptım henüz yayınlamadım
    kısss,kııssss,kıss:)

    YanıtlaSil
  2. selam,postunu yeniden okudum,
    2 gündür vertigo meselesi yüzünden evden ve de yataktan çıkamaz oldum,elimden pc düşmedi tabi ki pc sarhoşu oldum.
    ne güzel ve ne duygulu post olduğunu idrak ettim,ben işi biraz eğlenceye vurdum:(
    sakın bana kırılma emi:)

    nice senelere,o koltuk ve yılbaşı süsleriyle:)
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Berger de ayrı bir yazının başrol oyuncusu olmayı hakediyor bence...
    Teneke kutu hastalığı sende de mi var ?

    YanıtlaSil
  4. vertigo ah! bilirim çok çektim, sıkıntılıdır. modern çağın kabusu beni de tutar o baş dönmeleri bazen, imdadıma hemen malum ilaç yetişir. çook ama çok geçmiş olsun...
    kırılacak birşey yok... pek sever oldum blog komşularım ve ben de dahil bu ev süsleme hallerimizi ne de güzel süsler yaratıyoruz... sevgiyle kal sevgili havva,

    YanıtlaSil
  5. colette
    teneke kutu hastalığı ne demek kronik vakayım sorma, sorma ...
    kutular ve berger kahramanlı hikayeleri söz paylaşacağım.

    YanıtlaSil