Perşembe, Ekim 30, 2014

çekirdek kahve....


bana, kahve gelir her yerden, 
kahveyi içmemize sebep olan neşeli keçilere teşekkürler.
kahvenin keşfi ile başlarsam uzar da, uzar bu post.


Avusturya' da yaşayan arkadaşım birde bu kahveyi dene,
diyerek sağ olsun, dört paket çekirdek kahve getirdi.


babamın emektar değirmeni, çok işe yaradı,
çekirdek kahveyi, değirmende çekip içmenin keyfi de bir başka,
kareli örtüleri de çook yıllar önce ben işlemiştim.
anneciğim saklamış, sandık karıştırırken bulunca, hemen aldım,
pek değişik, pek hoş geldi gözüme, bir zamanlar çok kullanılan örtüler di.

haftanın son günü de geldi,
kahve kokusunda keyif dolu günler dileğiyle,

16 yorum:

  1. Mmm delicious turkish coffee!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  2. günaydın içimi açtın ayşen,
    bu örtülerin mavisini ablama çeyiz olarak hazırlamıştık:)ben o zamanlar tıfıldım ama elim iğne tutuyordu,bazı yerlerini de bana yaptırmışlardı:))
    mutluhaftasonu,çok sevgiler
    ama valla yapasım geldi mutfağıma:)

    YanıtlaSil
  3. Konsept, renk uyumu, kompoziston harika!
    Neyse ki şuan bende kahve içiyorum, gerçi sizin kahvenin yerini tutmaz ama. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu örtüler benim ortaokul yıllarıma denk gelmişti. Benim değil ama en samimi arkadaşım mavisini işlemişti. Seninkinin renklerini daha çok sevdim. Hatta geçenlerde aklıma geldi. Bu kumaşın kırmızısından piknik örtüsü, peçete ve sepet örtüsü diktim. Hani kenarlarına minicik bu işi işlesem gibi düşündüm... Her boşluğa (x) üzerine (+) idi değil mi?
    Nerden nereye...Bu kısacık zaman yolculuğu için çok teşekkür ederim.
    Kahveni keyifle, dostların ve güzel sohbetler eşliğinde içmen temennisiyle arkadaşım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. sayın.cherrfulmoon ellerinize sağlık kahveyi çok severim ama.ben peçeteye ve modelini görünce annem dedim.onun pempe rengi ve modeli annemin mutfağı idi.şimdi bir şeyden habersiz canım annem.kendi işlemişdi.)sizinde ellerine sağlık...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  6. sen bu değirmeni bir kere daha çekip koydun, bende ortaya çıkarayım dedim senden sonra unuttum. Yarın çıkaryım bari, bir de starbuck us christmas blend i var, onu çekeyim içinde, mis gibi koksun, damaklara yapışsın tadı.
    iyi haftasonları arkadaş:)

    YanıtlaSil
  7. hello beauty follewer, coffee always delicious...

    YanıtlaSil
  8. havva bende tekrar kumaş alıp işlesem mi ? diye düşündüm inan .

    YanıtlaSil
  9. ersin beğenin için çok teşekkürler, afiyetler olsun sana da.

    YanıtlaSil
  10. tülin bak nasıl işlendiğini unutmuşum onu da bana sen hatırlattın, kahve ve dostlar eksik olmasın ömrümüzden.

    YanıtlaSil
  11. emel hanım anneniz rahatsız sanırım, geçmiş olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. emel değirmeni çıkar ve bir güzel fotoğrafla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Eskiden babam da böyle çekirdek kahveden çeker hazırlardı kahvemizi:) Onu hatırladım. Eminönüne gidince ben de alsam diye ilham verdin bana. Örtüler harika. Hiç görmemiştim etamin dışında yapılan çarpı işini... çok sevdim:) Hepsi için ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. moon merak ettim bak kahvenin tadını, geçen sene arkadaş fransa dan getirmişti çok sert gelmişti, türk kahvemizin yerine tutmamıştı...Aynı örtünün kırmızısı var bende, kendim işlemiştim. masa örtüsünü kullanıyorum ama peçetelerini hiç kullanmadım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. nilgün, bende sevdim değirmenden öğütme işini, her dem taze kahve, eminönün de tarihi kahve değirmencisi diye bir dükkan var imalatçı eski ve sağlam.

    YanıtlaSil
  16. güliz ben filtre kahve çok tüketiyorum, lakin türk kahvesi baştacı...yumuşak içimli bir kahveydi.

    YanıtlaSil