Perşembe, Nisan 23, 2015

çağla reçeli...


neredeyse bir ay önce yapmıştım çağla reçeli denemesini,
lakin, çiçek böcek fotoğrafı paylaşmaktan sıra gelmedi.
çağlalar badem olmadan paylaşayım dedim.


baştan söyleyeyim, sakın denemeyin,
çağlayı kütür kütür çağla olarak yemeye devam edin.
nasıl yaptığımı yazayım da belki farklı bir fikri olan varsa bana tavsiye eder.
çağlaları yumuşayana kadar haşladım,
sonra üzerine şeker ve az miktar su ilave edip, kaynattım,
reçel kıvamına gelince, limon suyu katıp biraz daha kaynattım. 
klasik reçel yapımı uyguladım.


netice, çağladan reçel olmazmış.
ama 25. reçel çeşidi denemesi olarak,
reçel hikayeme dahil ettim kendisini.


bizim evde tatlı olarak sadece çağla reçeli yok.
başka bir tatlı telaş var.
hafta sonu on günlük bir zaman için, 40 yıllık dostlarım geliyor.
çocukluğum geliyor, ömrümün tanıkları, hatırlarımın eşlilkçileri, çocukluk arkadaşlarım geliyor.

12 yorum:

  1. Güle güle kavuşun dostlarınıza,keyifli sohbetler diliyorum :)) Tabak bu sefer dolu kalmış,reçel bitmemiş :)))

    YanıtlaSil
  2. ayşen çok tatlısın sen

    YanıtlaSil
  3. Adsız12:47 ÖS

    ayşen...siz çok yaşayın...olsun bu seferde denemiş oldun. bizlerede öğretmiş oldun.demek ki çağladan reçel olmazmış;bunu sizin sayesinde öğrendik.dostlarınızla mutlu sohbetler...gözünüz aydın..keyifli saatler...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
  4. Hehehe alemsiniz :)
    Ben de nasıl olur acaba diye merak edip yapmaya yeltenecektim ki, okurokumaz aklımdan çıktı gitti :)

    Balköpüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Aman hiç gelmesin aklına.

      Sil
  5. recel ustam benim:)))hic aklima gelmezdi
    bakalim baska nelerden receller yapicaksin?bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Aklıma gelmeseymis de olurmuş hani... neyse tecrübe böyle kazanıliyor.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık görüntü Muazzam :)

    YanıtlaSil