Perşembe, Haziran 25, 2015

karışık kek...


hani tart yapıyorum ya sıkça,
aslında kek yaptığım günler oluyor bu tart işi.


kek hamurundan alıp, tart kalıbına döküyorum.
işte asıl kahraman kek hamuru.


kek tarıfım değişmiyor da, kekler değişiyor.
artık evde ne varsa, bazı zaman da, durum neler varsa olabiliyor.
bu kekler de olduğu üzere,
dondurucudan vişne, dalından kayısı,
limon rendesi, çikolata parçaları.


bir çok kez verdim ama yine yazayım,
kek tarifime gelince,
3 yumurta, 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı sıvı yağ, bazen tereyağı kullandığım da oluyor,
3 yada 3,5 su bardağı un, 2 paket kabartma tozu.
şeker ve yumurtayı çırpıp, 15 dk kadar oda ısısında bekletiyorum.
sonra diğer malzemeleri ekleyip çırpıyorum.

16 yorum:

  1. Ben de evdeki vişneleri değerlendireyim bu şekilde, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişne kakaolu kek hamuruna da çok yakışıyor, kokao vişne ve çikolata parçaları da olursa muhteşem oluyor.

      Sil
  2. Kek için kullandığımız tarif aynı gibi. Yağı biraz daha az kullanıyorum sadece. Yoğurt ve süt karışımıda iyi sonuç veriyor öyle olunca.
    Seninkiler çok iştah açıcı görünüyor.
    Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yağ konuşun da çok haklısın. Yoğurt hafif mayhoslugu ile daha leziz geliyor bana.

      Sil
  3. ayşen,günaydın
    kek yapmayı çok severi kokusuna bayılırım,oldukça da sık yaparım aslında.ama hiç bilmiyorum şeker ve yumurtayı çırptıktan sonra 15 dakika bekletmeyi,neden acaba?
    sahiden çok merak ettim püfü nedir?
    sevgiler ve eline sağlık.
    ayrıca aynı anda bu kadar değişik kek pişirmek şahane fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook yıllar önce okumuştum, şeker ve yumurta hem aynı ısıya erisiyor, hemde bu süreçte kabarmayi artıracak bır gaz meydana getiriyor diye. O vakittir, hep böyle yaparım. Şeker beklerken erir.

      Sil
  4. ellerine sağlık çeşit çeşit seç beğen al, limonlusundan kaptım bir tane Ayşen:)
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel fikir bir hamurla üç dört çeşit kek nefiss görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazla olabilir sayıyı arttırmak senin elinde.

      Sil
  6. Çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık! Kare kağıt kaplarda, rengarenk kekler... Ben vişneli ve çikolata parçalı alayım :)

    YanıtlaSil
  7. oh mis, çayımı aldım geliyorum komşum:))

    YanıtlaSil
  8. cok sevdim bu fikri. favorim oldu bile:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sevindim. bol kekli günler olsun.

      Sil