Çarşamba, Haziran 17, 2015

karabaş otu reçeli...


bu reçeli yapalı bir buçuk ay oldu.
karabaş otlarının çiçeğe durduğu zamanlar yaptım.
paylaşmak bugüne kısmetmiş.


karabaş otunu tam üstündeki,
kelebek misali tüy gibi çiçekleri topladım.
elimde bir karton bardak, dağ tepe bahar gezmelerimden birinde.


tarifine gelince,
bir su bardağı dolusu çiçek, sıkı sıkı doluydu.
4 su bardağı şeker, 3 su bardağı su,
şeker ve su her tarafından kaynamaya başlayınca,
yıkayıp, süzdüğüm çiçekleri içine attım,
10 dakika kadar kaynayınca, yarım limon suyu ekledim biraz daha kaynatıp,
ocaktan indirdim.

renk fotoğraftakinden çok daha güzel oluyor.
ve
çok hoş  bir rayihası var.
bu reçelle 26. reçelimi yapıp, paylaşmış oldum.

12 yorum:

  1. Reçel yapma fikirlerinize ve azminize hayranım,ve bayıldım rengine :) burda da çok onlardan ,adını bilmiyordum ama burda arkadaşlar lavanta diyorlar bu çiçeklere...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lavanta gillerden, 30 reçel yapacağım ha gayret.

      Sil
  2. Pes vallahi! Nasıl güzel reçeller yapıyorsun, bayılıyorum.
    Afiyet şeker olsun.
    Ve
    Hayırlı Ramazanlar canım.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı Ramazanlar reçel kraliçesi 💞

    YanıtlaSil
  4. Kraliçe, :))))) çok yaşa

    YanıtlaSil
  5. Ay ama bir gün elimde bir lokma ekmekle "Azıcık bandırayım" diyerek taa oralarda çalıcam kapını böyle giderse:))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman tebessumme sebep oldun. Sen gel ekmek de benden.

      Sil
  6. Nefis görünüyor eline sağlık , renk çok güzel😊

    YanıtlaSil
  7. Nefiis görünüyor eminim lezzette süperdir ellerine sağlık.

    YanıtlaSil