Perşembe, Mart 26, 2009

ŞEHRİN BOĞDUĞU GECE SESLERİ



Sokak köpeklerinin geceye yol gösteren dost sesleri duyulmuyor çok uzun yıllardır.


Tek hav lamayla başlayıp koroya dönen ve kalabalık pati patırtılarının eşlik ettiği. Kısa sessizliklerin ardından hemen beceriksiz bir koronun çıkardığı seslerle devam eden,güven veren.... ve benim rahat uyumamı sağlayan gönüllü güvenlik güçleri yok sokaklarda,bazı geceler geç saatlerde rastlasamda sayıları iki,üçü geçmiyor.


Çocukken sadece evimde değil,yatıya gittiğim başka semtlerdeki evlerde de hep huzur vermişti bana havlama korosu eşliğindeki pati patırtıları ordusu.

Sessiz ve korkutucu gecelerde ne zaman uykum kaçsa uyuyamayıp anneme sesleneceğime geceyi dinlerdim....

Ve hemen koşa koşa gelirdi benim gece bekçilerim telaşlı havlamalarıyla uykuya dalardım.

Evin içine çizgili perdelerden süzülen loş ışık ve dışarıdaki kalabalık dost telaş dinginlik verir idi. Sabahları okula giderken en sert bakan ve beni en çok korkutanın liderleri olduğunu düşünür, korkak bir tebessüm yollardım gece koruyucuma...
14.03.2009 İstanbul ve gece...



1 yorum:

  1. merhaba Moonface,

    sokak kopeklerini konu alan ve yesilcam urunu bir filmi animsattin bana..evet.. istanbul, batiya sirin gorunebilmek, oryantalizmden kurtulabilmek adina once sokak kopeklerini zehirledi.. ac kediler gibi yedi yavrularini... sonra sira sokak cocuklarina geldi.. hani su "tinerci" olarak adlandirilan... toplumun "tortusu" haline getirilmislikleri zehirledi.. zehirlemekte..
    sonra yesillik ne kadar yer varsa "gokleri delenler" yerlestirildi, beton ve mermerden bu "modern" abideler sermayenin vazgecilmez kontrol kuleleriydi..
    ve suyu zehirlendi...havasi zehirlendi.. istanbul zehir zemberek..
    icinde yasayanlar sanki bu zehre alismis... ve sukrediyor yerin yeni tanrilarina..

    evet..
    iyiki resimliyorsun..kopekleriyle istanbulu..zehirlenmisliklerinin farkinda olmayanlari..
    iyiki... uyandiriyorsun uyku tulumlarini kare kare..
    dostcakal
    VK

    YanıtlaSil