Cuma, Temmuz 03, 2015

kapari...

faydalı bitkiler hakkında bilgiler,
bölümü
:)))


bahçenin biraz dışında, yol kenarında,
kapari çalısı var.


birde güzel çiçeği var ki, sormayın.


kapari çalısının bilinen diğer adları,
''kedi tırnağı”, “kargakavunu”, “menginik”, “devedikeni”,”keper”, “kepere”, “gebere otu''


çok güzel bir çiçeği olan, dikenli bir çalıcık.
ama neredeyse her yanı işe yarıyor.
tomurcukları, çiçeği, taze sürgün dalları, minik karpuza benzer meyveleri.


oldukça acı, acısının gitmesi için bir hafta kadar suda bekletiliyor,
her gün su değiştiriliyor. acısı çıkınca,
sirkeli su ve tuz ile turşusu yapılıyor.


reçelinin de yapıldığını duydum,
mutlaka deneyeceğim.
bu kez turşusunu yaptım.


kendine has, baharatlı aroması ile salatalarda,
oldukça güzel bir lezzete dönüşüyor.

3 yorum:

  1. Ne güzel, annemler de hala Urla'dan kaparilerini toplarlar ;)

    YanıtlaSil
  2. Çok kez gördüğüm bir bitki. Toplanıp ilaç yapımında kullanıldığını biliyordum ama yendiğini sizden öğrendim. Denk gelir de bulursam denemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir paylaşım, bu bitkinin yendiğini bilmiyordum!
      Saygılarımla

      Sil