Pazar, Şubat 02, 2014

yine reçel yaptım...

kumkuat ve altın çilek,
bahçeden



kumkuatlar pişerken patlamasın diye,
 çatalla bir- iki delik açtım, beş defa kaynatıp,
acı suyunu attım ve süzdüm. üzerini şekerle kapatıp, biraz da su ile,
kaynattım, limon suyu ilave edip, tekrar kaynattım.


sıcak, sıcak kavanoza doldurdum.


altın çileğe gelince;
1 ölçü altın çileğe 1,5 ölçü şeker ve az miktarda su koyup kaynattım.


sıcak, sıcak kavanoza koydum.


altın çilekler, çok güzel görünen meyveler.


oldukça güzel bir renk oldu.
çekirdekler pişerken mısır gibi patlıyor.


yine dayanamadım, reçel yapmayı seviyorum.


6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyorlar :) afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  2. ben çok sık yapmasam da her reçel yapışımda mutlu oluyorum;
    çünkü reçel yapmayı seviyorum.
    fotoğrafların çok iç açıcı,reçel yapasım geldi:)

    YanıtlaSil
  3. Afiyetle yeyin ne güzel görünüyorlar:) Kumkuatın tadını merak ettim , bergamut reçeline mi benziyor?

    YanıtlaSil
  4. reçel başlı başına lezzet turuncu.

    YanıtlaSil
  5. ayva var şimdi, bence dene havva güzel yapacağına eminim.

    YanıtlaSil
  6. turunçgiller, genelde yakın tatlarda oluyorlar serpil hanım, beğenirsiniz sanırım.

    YanıtlaSil