Pazar, Haziran 12, 2016

kırmızı çaydanlık...


30 yıl önce kullandığım çaydanlığın aynısını bulunca, 
hem sevindim, hem de anılarım canlandı.
ne kadar çok ocağın üstünde unuturdum.
benim çaydanlığın altı yanıktı.
gençken daha dikkatsiz mi oluyoruz.
şimdilerde ne kadar dikkatliyim. 
ocak açık mı? aman yanan bir şey var mı?
sizi bilmem ama benim gençlik yıllarımda,
değil çaydanlık, çorba bile yakmışlığım vardır. 
.unutup başka işlere dalardım. 


bu yeni bir üretim değil, 
aynı benim çaydanlıkla yaşıt.
 dikkatli kullananlar da varmış.


bu çaydanlığı kutlamak için,
evde kırmızı tabak, çanak, örtü ne bulduysam.
domatesler dahil, kullanıp 
mini bir kahvaltı sofrası hazırladım.


hatta çilek reçeli bile yaptım.
evde, limon ve turunç vardı.
bir çaydanlık neler yaptırdı bana.


eski çaydanlığa çektirdiklerimden sonra,
buna özenim bir başka ...
kırmızı da renklerin kraliçesi hani.

22 yorum:

  1. Yeter ki bakmayı bil, bir çaydanlık bile ne güzellikler çıkartıyor ortalığa. Eline-koluna sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin ciğim, çok teşekkür ederim. seninde gözlerine sağlık.

      Sil
  2. Kırmızı olsun üç kuruş fazla olsun dedikleri...Görseller süper, çaydanlık ayrı güzel..Benim çocukluğumda mavisi vardı bizde..Şimdi alt kısmı benim evde :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. reçellerinize bakmak tarif almak istiyorum ama sadece aylar var ve tek tek zor oluyor bakmak ayrı bir link altında verseniz örn.kayısı reçeli bulamadım sevgiler meltem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın bende o konuda kesinlikle bir düzenleme yapmaktan yanayım ilk planladığım işlerden.

      Sil
  4. ama bu çaydanlığın şerefine değer:)
    herşey nasıl güzel görünüyor bayıldım.keyfine sağlık,
    mutlu haftalar olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş canım, çocukların notları iyidir. şüphem yok. öp onları.

      Sil
  5. Kırmızı çaydanlık adeta gençliği simgeliyor. Araştırmalara göre özellikle kırmızı rengin iştah açıcı bir etkisi varmış. Ne güzel bir sofra düzeni olmuş. Bu tarz bir sofra bana kırları, pikniği düşündürür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule hanım iştah konusunu hiç açmayın, ne renk olursa olsun hep açıktır iştahım.

      Sil
  6. Adsız3:54 ÖS

    Eskiden bu çaydanlıklar bir çok evde vardı çok hoş güzel olmuş almanız iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, kullanması kolay bir çaydanlık değildir ama.

      Sil
  7. ayşenciğim....bendede var,bu kırmızı çaydanlıktan...kırmızılarla ne güzel olmuş...reçellerde mis...afiyet olsun.ayşenciğim ..çayı acaba şekersiz mi içsen derim....tabii siz bilirsiniz..ama dene esas çay o zaman oluyor.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel kahveyi asla şekerli içemem her vakit şekersizdir. lakin çaya tadını veren şeker çayımı şekersiz içemem. :((

      Sil
  8. Merhaba çok güzel bir blogunuz var, bana da ziyarete beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. elbette uğrarım.

      Sil
  9. Annemde vardı. Altını da ben yakmıştım bir zamanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek ki, kaderinde var altının yanması ...

      Sil
  10. Merhabalar acaba çandanlığınızı nereden aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinem hanım cevabım geç oldu ama çoook yıllar önce 30 yıl kadar önce, bakırköyde bir züccaciyeden aldım.

      Sil
  11. Merhaba

    Çaydanlığınızın hayrını görürsünüz İnşaallah.İnternet üzerinden alma imkanımız var mı?

    YanıtlaSil
  12. Adsız11:17 ÖS

    Benim annemin eski çaydanlığından çocukşuğumun çaydanlığı.nerde buldunuz acaba bende almak isterim.

    YanıtlaSil