Pazartesi, Mart 10, 2014

turşu sevmem...

lakin, turşu yapmayı severim, kavanozları dizip seyretmeyi
ve yaptığım turşuları, eşe dosta, arkadaşlarıma dağıtmayı severim.
birde turşuya koyduğum bazı baharatların ve otların,
rayihasını severim. kişniş tohumu, hardal tohumu,
illada kereviz sapı.


turşu kavanozu açıldığında, kereviz saplarını,
severek yediğimi de itiraf ediyorum. hal böyle olunca;
bizim buralarda pazardan kereviz almak demek,
eve bir kucak dolusu yeşillikle gelmek demek, hiç de kıyamam,
kereviz saplarına kesip atamam, ne mi yaparım?
küçük doğrar, soğan ve sarımsak ile bol zeytin yağında kavurur,
üzerine sarımsaklı, naneli ve pul biberli yoğurt dökerim.
dediğim gibi, bir top kereviz, üstü orman kıvamında sap.
bence, turşunun en güzel yeri kereviz sapıysa eğer,
ben bunun turşusunu kurarım dedim.
kurdum.

bakalım nasıl olacak?
bugün mutfakta kereviz üzerine çalıştım,
portakallı zeytinyağlı kereviz,
yoğurtlu, kereviz sapı kavurması,
ve kereviz sapı turşusu yaptım.

2 yorum:

  1. İlk kez görüyorum kereviz turşusunu :)) Bende merak ediyorum bakalım nasıl olacak. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. bende ilk kez denedim, iyi olacak diye düşünüyorum, teşekkürler juliette

    YanıtlaSil