Pazar, Eylül 29, 2013

biber salçası

hayatın içinden bir deneme öyküsü
ilk ve son kez biber salçası yaptım,
son derece zahmetli bir iş
biberleri yıkayıp, çekirdeklerini temizleyip, parçalara ayırdım,
yukarıda görülen alet bir arkadaşıma ait
salçayı da birlikte yaptık,
gördüğünüz alette ezilen biberler
zeytin yağı ve tuz eşliğin de bir taşım kaynadı..
asıl zahmetli kısmı bundan sonra başlıyor,
tepsiye yayılan salça tam beş gün boyunca
günde bir çok kez, sıkça karıştırılmak suretiyle,
güneşte kurutuldu...
yani  beş gün salça başında nöbet tuttum.
yirmi iki kilo biberden, orta boy dört kavanoz
yani üç kilo civarın da salça elde ediliyor.
biberin bir kısmına acı biber ilave ettim
yarısı tatlı ,yarısı acı oldu.
iki tepsi üçüncü günden sonra tek tepsiye indi
suyunu çektikçe küçüldü..
 beş günün sonunda kavanozlara doldurup, kış için 
dolaba kaldırıldı...
bu fotoğraflar aile albümünde kalacaklar
''moon'' 
ilk ve son kez salça yaptı.

''hayat deneyimlerimizden oluşur''

2 yorum:

  1. Adsız9:32 ÖS

    Gerçekten zor kısmından yapmışsınız salçayı aslında o kadar uğraştırıcı yanı yok.Böyle yapıldığını ilk defa öğreniyorum gerçekten zahmetliymiş.Biz biberlerin sadece sap kısımlarını alıp ikiye doğruyoruz -çekirdeklerini çıkarmadan- sonra pişirip azsa makarna süzgecinden geçiriyoruz elle çoksa salça çıkaran makineler var onlardan geçiriyoruz markette.Sonra da fırında tepsilerde koyultup -bu aşama güneşte de yapılabilir tuzlayıp kavanozluyoruz.Ellerinize sağlık afiyet olsun ,leyla

    YanıtlaSil
  2. leyla hanım önce ziyaretiniz için teşekkürler...güneş te kuruması daha uygundur dediler...şu an benim için altın değerindeler..

    YanıtlaSil