Salı, Ekim 16, 2018

neye niyet, neye kısmet....


şekersiz, unsuz tatlılar peşinde 
yaptığım denemelerden biri
chia tohumu puding:
ölçü beklemeyin,
süt, chia tohumu bekletiliyor,
tohum şişip, jölelenip puding kıvamına gelince,
bal ile tatlandırıp,
mevsim meyvesi ile üzerini süsledim.


keçi boynuzu unundan kek çırpayım,
elimin altında dursun kahve yanına diyerek,
muzu ezdim, 2 yumurta, süt, tereyağ pekmez,
keçi boynuzu unu, kabartma tozu ,
meyve kuruları ve ceviz ilavesi ile 
minik kalıplarda fırına verdim.
netice; mmmmmmmmm mis.


buraya kadar iyi,
ama azcık kek hamurundan aşırıp,
tart kalıbına fırına,
azcık chia pudinginden aşırıp,
tart üzerine 
bool meyve, hindistan cevizi ile süsleyince,
durum değişti tabii,
kendime aşırı becerikli unvanı verdim.


puding den yola çıkıp 
tatlıcı dükkanı kıvamına gelinebiliniyormuş.


ağzımız her daim tatlı olsun.

4 yorum:

  1. Elinize sağlık. Ben bu chia tohumu, kinoa işte değişk unlar falan daha hiç denemedim.Ama böyle internette görünce çok meraklanıyorum. Deneyimlemem lazım..

    YanıtlaSil
  2. sütle karışan herşeyi çok seviyorum:) ellerine sağlık ayşencim

    YanıtlaSil
  3. Ünvanı onayladım :))

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor, hem de sağlıklı. Keçi boynuzu unu ile badem ununu karıştırabilirsiniz.

    YanıtlaSil