Pazartesi, Temmuz 24, 2017

armut tatlısı...


bahçedeki armutlardan harika bir tatlı oldu.


tarif Sezgin arkadaşımdan,
4 adet armut
sos;
1 su bardağı rose şarap
2 adet yıldız anason,
4 sap taze kekik, 1 paket şekerli vanilin,
2 yemek kaşığı toz şeker,
tencereye konulup kaynatmadan şeker eriyene kadar ocakta tutulur.
soyulup dilimlenen armutlar tenceredeki sosun içine konulur,
yumuşayana kadar kaynatmadan pişirilir.
Pişen armutlar tencereden alınır,
kalan sos kaynatılarak koyulaştırılır.
servis tabağına alınan armutların üzerine dökülür.


bir kabın içine bir miktar krema ve beyaz çikolata koyup,
 kısık ateşte erittim. 
dövülmüş bademleri de ilave ettim.


hazırladığım sosa tek tek armutları buladım.


servis tabağına alıp,
kalan sosu üzerine döktüm.
süslemek için ben evdeki kuru üzümleri kullandım.


sevgili Sezgin'e bu lezzetli tarif için,
çok çok teşekkür ederim.
💁💜🙋💜🙆

2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Oldukça değişik bir tarif, ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, beğeniniz için

      Sil