Pazartesi, Ağustos 24, 2015

gezerken reçel yapmak...

elimde değil, kendimi durduramıyorum,
evet bunu da yaptım.
o dallarında tazecik meyveleri görünce dayanamadım.
reçeller yapıverdim.


TAFLAN (KARAYEMİŞ) REÇELİ:
Karadenize özgü bir meyve, laz üzümü de diyorlar,
aslında kurutup saklamak isterdim, lakin buna zamanım yoktu.
dalından topladığım taflanları, bire bir ölçü ile şekere yatırdım.
bir gece beklettim. sabah iki-üç yemek kaşığı su ekleyip,
kısık ateşte kaynattım. yarım limon suyu ilave edip ocaktan indirdim.
renk muhteşem, aroma ve tat çok etkin değil.
taze yada kurutulmuş meyve olarak yemek daha güzel.

27. reçel çeşidim.


ARMUT REÇELİ:
Tirebolu da arkadaş evinin bahçesinde, 
bir kocaman armut ağacı vardı. biz kaldığımız sürece armutlar olgunlaştı.
bu armutlar dibine düşse de, orada kalamıyordu :) 
çünkü, ağaç dik bir yokuşun başındaydı. dibine düşemeyen armut
olarak hatıralarım da kalacak.
armutların sertçe olanlarını topladım, kabuklarını soyup,
çok az su koyduğum tencereye doğradım. 
su ve armut kaynar kaynamaz, hemen şeker ekledim.
armut yumuşayıp, kıvam alınca limon suyunu kattım. 
ocaktan aldım. bence deneyin, armut reçeli çok lezzetli oluyor.

28. reçel çeşidim.


KIZILCIK REÇELİ:
kızılcıklar Sinop Gerze'den merhaba demek için uğradığımız,
Datça dan arkadaşlarımızın baba evi bahçesinden.
dalından ellerimle topladım.
kızılcıklar  çok küçük olduğu için marmelat yapamadım.
aslında güzel olan kızılcık marmeladı dır.
kızılcıkların üzerini şeker ile örtüp bir gece beklettim.
sabah usul usul kaynatıp, limon ilavesi ile pişirmeyi bitirdim.
renk, lezzet, aroma harika.

29. reçel çeşidim.


dalından topladığım bu vişneler den de
oğluma götürmek üzere reçel yaptım. 
vişne reçelinin tadını. gelinim çok merak ediyor.


hayat keyif aldığımız işlerle meşgul olunca daha güzel.

10 yorum:

  1. Harikasınız ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, meyveler harikaydı.

      Sil
  2. En yakın zamanda, oğluna götürürsün umarım. Çünkü seni oralarda görmek istiyorum ben. :) Tüm güzellikleri çekip, getirmeni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin ne güzel dilek, inşallah.

      Sil
  3. Bu yaz hiç reçel yapmamış ben, bunları görünce aşka geldim. Dolapta mürdüm eriklerim var ama olgun değiller.
    Ne yapsam ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevap geç oldu ama, dilimleyip yap reçeli renk süper oluyor.

      Sil
  4. Moon döktürmüşsün yine..Çeşit çeşit reçeller..Oh mis ..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ah taflan benim en sevdiğimdir..İstanbul'da bilinmez..Halbuki binde birde olsa bazı evlerin bahçelerinde hala rastlıyorum..http://nilgunerzikozkaracalar.blogspot.com.tr/2013/07/kokorec.html link açılırsa görebilirsin burda bir fotoğrafta bahsetmiştim. Tadı zordur ama ne güzel yenir. Hepsi için afiyet olsun ellerine sağlık ama taflan için duble afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taflan buruk bir meyve ama olmuşu daha tatlı... kurutulup yense daha mı güzel olur ne :)

      Sil