kurabiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kurabiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Pazar, Ocak 06, 2019

yeni yıl kurabiyesi....


Aralık ayı bitmeden yapılması zorunludur. 
  
Un yok, şeker yok kurabiyesi.
Keçiboynuzu unu, tahin, pekmez,tereyağ,yumurta, bol tarçın, zencefil. Hepsi biraraya gelince..
Evi illa ki koku sarmalı.




 1 su bardağı keçiboynuzu unu,
 2 yk tereyağı, 1 yk tahin, 1 yk pekmez,
 1 yumurta, bol tarçın 1 çay kaşığı zencefil,
 malzeme bu hepsini yavaş yavaş karıştırıp yoğurdum. 
eğer hamur toparlanmazsa biraz zeytinyağı ekleyip hamuru toparlayabilirsiniz. 
sonra şekil verip önceden ısıtılmış 170 derece fırın da 10 dk pişirdim. :D







Perşembe, Aralık 24, 2015

kurabiyesiz olmazdı...

Kesinlikle olmazdı,  
Burada alışık olduğum malzemeleri,
bulamasamda kurabiye yapmadan duramadım. 
Fotoğraf çekme faslı aksama kalınca, birde tablet ile çekince, 
pek iyi sonuç olmadı. 
Neyse ki, kurabiyeler çok lezzetli.
yarın,  Christmas kutlaması için, 
gelinimin ailesinin yaşadığı kasabaya gideceğiz. 
kurabiyeleri hediye olarak hazırladım.